Práce zde ale nekončí, soukromý investor zde buduje novou městskou čtvrť s téměř třemi stovkami bytů. Zahrnovat budou i výstavbu dalších chodníků a obslužných komunikací. Samotná stavba hlavní dopravní infrastruktury zanádraží začala v roce 2023. Vznikla páteřní komunikace, dva mosty přes mlýnský náhon, chodníky a více než stovka parkovacích míst, které jsou prozatím bez poplatku. „Instalovali jsme nové veřejné osvětlení, provedli výsadbu zeleně a vybudovali dešťovou kanalizaci s retenční nádrží pro opětovné využití dešťové vody při zavlažování. Po dokončení stavebních prací a vydání kolaudačního rozhodnutí mohl být ze zanádraží také zpřístupněn vstup do vloni zprovozněného podchodu pod železniční stanicí. Lidé z Rybníků či Rokytnice se jím, a také nedalekým podchodem U Křivačkárny, bezpečně dostanou pod železniční tratí do centra města,“ doplnil starosta Čunek.
Náklady na realizaci dosáhly 70 milionů, přičemž 54 miliony se podílelo město, z nichž částku 24 milionu pokryla dotace. Stavba v zanádraží je součástí řady navzájem propojených prací v součtu zhruba za 4 miliardy korun. V přímém sousedství zanádražního prostoru již nyní funguje nové vlakové nádraží s moderním dopravním terminálem. Před ním vyrostla Smetanova obchodní galerie. Naplno běží stavba autobusového nádraží a parkovacího domu, který nabídne tři stovky stání. Mezí ním a budovou polikliniky se rýsuje nový kruhový objezd.
Mohlo by vás zajímat
Pokud jde o zanádražní prostor, přístup do něj zajišťují dvě nové komunikace ve směru od Rybníků a Rokytnice. Ta „rokytnická“ se sousedství domu služeb Kotovo napojuje prostřednictvím okružní křižovatky na silnici I/69 (výpadovka na Zlín) a během letošního roku se tamtéž napojí i na právě budované připojovací pruhy k silnici I/57 (výpadovky na Valašské Meziříčí, resp. hranici se Slovenskem).

