Stavební úprava se týkala křižovatky krajských silnic III/49026 a III/49019 u vodní nádrže Kapřín. Silnice byly upraveny v délce 70 metrů a hlavní změnou bylo vytvoření pravého úhlu mezi oběma komunikacemi. „Toto místo bylo dlouhodobě evidováno jako dopravní závada. Docházelo zde ke kolizním situacím. Vyšli jsme proto vstříc poznatkům bezpečnostního auditu této trasy a tvar křižovatky stavebně upravili,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.
Nová je vozovka, gabionová zeď i svodidla
Silničáři obnovili živičné vrstvy do hloubky 15 centimetrů, vyměnili konstrukci vozovky a upravili i podloží. Součástí projektu byla také výstavba gabionové zdi dlouhé 48 metrů, nové odvodnění, svodidla a dopravní značení.
Mohlo by vás zajímat
Konečná cena zakázky dosáhla 6,022 milionu korun včetně DPH. Práce s dopravním omezením probíhaly od konce května a zbývající dokončovací práce mimo vozovku potrvají ještě během října.
Silničáři plánují další úpravy
Změna tvaru křižovatky je součástí širšího úsilí o zvýšení bezpečnosti na trase mezi Kudlovem a Ludkovicemi, kterou denně projede kolem 2 250 automobilů. V minulosti zde ŘSZK odstranilo překážející stromy, doplnilo dopravní značení a opravilo povrch vozovky.
„Také v roce 2026 plánujeme na této trase menší stavební úpravu, a to v lokalitě Pindula. Vybudujeme zde plnohodnotné zálivy pro bezpečné zastavování autobusů a zpřehledníme prostor křižovatky s místními komunikacemi,“ doplnil Malý.

