Podle Jindry Mikuláštíkové, krajské radní pro oblast školství, je využití virtuální reality ve vzdělávání důležitým nástrojem, který pomůže žákům přiblížit složité koncepty z oblasti vědy, techniky, zdravovědy či historie způsobem, který je poutavý a snadněji pochopitelný. „Žáci se například nanečisto dostanou do složitého prostředí operačního sálu, kde si vše mohou vyzkoušet a osahat s 3D brýlemi a následně se v ostré realitě cítí mnohem sebevědoměji. Virtuální realita navíc podporuje rozvoj kreativity, kritického myšlení a digitální gramotnosti, což jsou dovednosti nezbytné pro budoucí uplatnění našich žáků. Jsem přesvědčena, že tato technologie obohatí výuku a přispěje k vyšší efektivitě vzdělávacího procesu,“ vysvětlila Jindra Mikuláštíková.
Na zlínské zdravotnické škole umožní virtuální realita nácvik standardních ošetřovatelských postupů, ale také osvojení akutních a krizových situací, se kterými se budoucí zdravotníci mohou setkat v praxi. Ve Starém Městě budou zase žáci mimo jiné využívat simulátory řízení a obsluhy traktoru, kombajnu, teleskopického nakladače nebo nákladního automobilu. Valašskomeziříčské gymnázium hodlá pořídit 36 kusů brýlí pro virtuální realitu, jejichž využití se předpokládá ve fyzice, chemii, biologii, informatice, ale také při výuce jazyků, v dějepise či zeměpise. Také na uherskobrodské škole bude virtuální realita využívána pro prezenční i distanční výuku, a kromě toho také pro propagaci a zvyšování atraktivnosti technických oborů.
Mohlo by vás zajímat
Projekty se budou ucházet o finanční podporu z Národního plánu obnovy, ze kterého je možno získat dotaci pokrývající 100 procent způsobilých výdajů. Ostatní výdaje uhradí příslušné školy a Zlínský kraj, který je jejich zřizovatelem.


