Cílem projektu bylo modernizovat a rozšířit vybavení školní fyzikální laboratoře pro pravidelné laboratorní práce. Z grantového řízení Podpora regionů tak byly pořízeny moderní žákovské experimentální sady a související příslušenství. Mezi novými pomůckami nechybí sady pro zkoumání kmitání a vlnění, optiky, generátor kmitů, praktický vozík pro uskladnění a transport sad, ale i specializované experimentální nástroje jako Vernier čidla (voltmetry), elektrostatický zvonek, trojfázový generátor či model parního stroje s příslušenstvím.
Nové vybavení bude pravidelně využíváno studenty všech ročníků gymnázia během laboratorních cvičení, která jsou klíčovou součástí výuky fyziky a umožňují studentům propojit teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi.
Mohlo by vás zajímat
„Fyzikální laboratoř začala vznikat před pěti lety, kdy jsme upravili prostor, zajistili nábytek a potřebné sítě. V následujících letech jsme díky dalším projektům postupně doplňovali experimentální a měřicí techniku. Nyní máme v laboratoři deset pracovišť pro dvojice studentů a naším cílem je, aby každé z nich disponovalo kompletním vybavením pro realizaci laboratorních úkolů ve všech ročnících. Díky podpoře Nadace ČEZ, které za to velmi děkujeme, jsme nyní mohli pořídit experimentální sady pro oblast mechanického kmitání a vlnění, kde jsme dříve měli jen velmi omezené a základní pomůcky,“ vysvětlila ředitelka gymnázia Martina Kubíková.
Gymnázium Dvůr Králové nad Labem nabízí všeobecné vzdělání v denní formě, a to jak v šestiletém, tak ve čtyřletém studijním plánu. Jeho absolventi by měli být plně připraveni pro studium na jakékoli vysoké škole a získané znalosti a dovednosti by měli být schopni uplatnit v praxi a dále je rozvíjet. Díky moderní laboratoři tak škola posiluje praktickou výuku a dává studentům lepší základy pro jejich budoucí studium a profesní život.


