Přípravné práce ke stavbě mostu se rozběhly ihned po podpisu smlouvy se sdružením Společnost pro Most Kpt. Bartoše. „Začíná důležitá stavba, která posouvá město k lepšímu. Nový vylepšený most Kapitána Bartoše je jednou z klíčových investic této dekády a má obrovský význam pro dopravu i budoucí rozvoj Pardubic. Byla to dlouhá a náročná příprava, do které jsme od začátku šli s jasným cílem. Teď přichází chvíle, kdy se všechno to plánování začíná měnit v realitu,“ uvedl primátor města Jan Nadrchal. Koordinačního jednání, které bylo jedním z důležitých kroků, se zúčastnili zástupci města, investora, zhotovitelského sdružení i dalších dotčených organizací, jako jsou zástupci integrovaného záchranného systému či dopravního podniku.
U stavby mostu bude použita metoda design and build. Ta propojí projektování se samotnou výstavbou. Zhotovitelské konsorcium představilo technická řešení i etapy výstavby. „Naší prioritou je udržet dopravní spojení mezi centrem a Polabinami. Proto v první fázi vznikne dočasné mostní provizorium, na které bude moci dopravní podnik vrátit trolejbusy a autobusy. Všechno plánujeme tak, aby lidé co nejméně pocítili omezení, která jsou s takovou stavbou spojená,“ objasnil náměstek primátora města Jan Hrabal.
Mohlo by vás zajímat
Jaká nastanou omezení během stavby
Než dělníci postaví provizorní přemostění, provoz bude na mostě pokračovat kyvadlově. Omezení se dočasně dotknou i cyklistů, ale vždy s cílem zajistit bezpečný pohyb na obou březích řeky. Přemostění vznikne na západní straně mezi mostem a produktovodem a je naplánováno na první půlku příštího roku. Na to potom naváží práce na stavbě nového mostu.
Až bude provizorium v provozu, začne demolice původní konstrukce. Nový most má mít dělku 115 metrů a šířku 16 metrů. Na východní straně vznikne prostor pro kombinovaný chodník a cyklostezku. Na západní straně potom třímetrový chodník. Mezi obrubníky zůstane sedmimetrová silnice pro auta. „Most Kapitána Bartoše považuji za místo, které zná každý Pardubák. Teď dostává šanci vypadat a fungovat tak, jak si dnešní Pardubice zaslouží,“ uvedl primátor města Jan Nadrchal. Stavba potrvá do roku 2028.
Fakta k novému mostu
- Délka mostu: 114,88 m
- Délka nosné konstrukce: 101,64 m
- Délka přemostění: 96,88 m
- Rozpětí polí: 18,54 + 61,80 + 18,54 m
- Volná šířka mostu: (16,00 m)mezi zábradlím
- Šířka průchozího prostoru chodníku: 6,00 m na východní straně + 3,00 m na západní
- Šířka vozovky mezi obrubníky: 7,00 m
- Šířka nosné konstrukce: 18,00 m
- Šířka mostu: 18,00 m
- Šířka mezi zábradlími: 16,00 m


