Během výstavby došlo mimo jiné k neoprávněnému posunu mostu oproti schválenému projektu, zabetonování konstrukce bez předchozí kontroly a schválení. Dále firma uskutečnila předčasné odbednění bez zkoušek pevnosti a porušení technologických postupů. Zhotovitel navíc podle třinecké radnice nedoložil požadovanou realizační dokumentaci a ignoroval opakované výzvy k nápravě. „Snažili jsme se najít řešení, které by umožnilo pokračovat ve stavbě, například formou technického zesílení konstrukce. Zhotovitel však odmítl spolupráci i odpovědnost za vzniklé vady. Vzhledem k závažnosti situace jsme byli nuceni od smlouvy odstoupit,“ uvedla primátorka Třince Věra Palkovská.
Odbor investic ve spolupráci s autorským a technickým dozorem nyní připravuje návrh dalšího postupu. Ve hře jsou dvě varianty: doplnění výztuže pomocí uhlíkových vláken, nebo kompletní demolice vadné konstrukce a její opětovná výstavba. Cílem je zajistit, aby most odpovídal všem technickým normám, byl bezpečný a sloužil veřejnosti dlouhá léta. O dalším vývoji bude město své obyvatele informovat.

