Rekonstrukce se týká úseku mezi Mělníkem a Litoměřicemi dolním nádražím. Podle tiskové mluvčí Správy železnic Nely Eberl Friebové „Rekonstrukcí projde část takzvané pravobřežky v délce téměř 35 kilometrů včetně všech nádraží. Samotné práce by měly začít v roce 2030.“
Cestující ve všech stanicích a zastávkách získají moderní nástupiště umožňující pohodlný nástup do vlaku. K dispozici budou mít přehledný informační systém, nové přístřešky a designový mobiliář. Ve stanicích Mělník, Štětí a Polepy povede příchod k vlakům novými podchody s bezbariérovým přístupem. V Mělníku se zrekonstruuje nádražní budova a vznikne nové parkoviště. V Liběchově vznikne zastávka blíže k centru obce, současná stanice bude sloužit pouze pro nákladní dopravu.
Mohlo by vás zajímat
Vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS. Většinu z 26 přejezdů nahradí silniční nadjezdy nebo podjezdy a nově vybudované komunikace. Součástí stavby bude také rekonstrukce železničních mostů, propustků a opěrných zdí.
Obnovou železničního svršku a spodku dojde ke zvýšení traťové rychlosti. Prodloužení kolejí ve stanicích pak umožní bezproblémový provoz dlouhých nákladních vlaků. Součástí stavby je i přechod na střídavou trakční soustavu, která bude v celém úseku Mělník–Děčín.



