Rekonstrukce se týkala mostu ev. č. 18-012 nad železniční tratí. Podle posledního sčítání po něm denně projede zhruba 16 tisíc vozidel, z toho přibližně 15 % tvoří nákladní a kamionová doprava. „Rekonstrukci jsme zahájili 7. května za poměrně dramatických okolností. Most jsme totiž uzavřeli prakticky ze dne na den. Tomuto rozhodnutí předcházela jeho mimořádná prohlídka,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.

Mohlo by vás zajímat
Prohlídka odhalila množství závad a pokračování provozu by bylo nebezpečné nejen pro silniční dopravu, ale i pro železnici pod mostem. „Diagnostický průzkum klasifikoval spodní stavbu stupněm V – špatný, nosnou konstrukci pak stupněm VI – velmi špatný. Zatékání do mostní konstrukce výrazně omezovalo její další životnost,“ dodal Veselý.

V rámci stavby prošla spodní část mostu kompletní opravou. Vrchní část – tedy nosná konstrukce včetně svodidel a zábradlí – byla odstraněna a vybudována zcela nově. Zkrácení termínu je výsledkem práce sehraného týmu profesionálů, kteří rekonstrukci realizovali. Na mostě budou ještě probíhat drobné dokončovací úkony, jež už nezasáhnou do provozu.


