Vimperský retail park se od běžných obchodních center výrazně liší. Namísto pestrobarevných log a křiklavých reklam má střídmý vzhled v tónech hnědé, šedé a černé. Doplňuje ho množství zeleně, přírodní materiály jako dřevo a kámen a za příznivého počasí i výhled na zámek. Jednotný ráz podtrhuje mobiliář, který ladí s ostatními částmi města. Stejné lavičky a odpadkové koše lze totiž najít i na jiných místech ve Vimperku.
Retail park vyrostl počátkem srpna loňského roku na místě bývalé odstavné plochy autobusů a nákladních aut společnosti Jihotrans. Po odkupu pozemku firmou Portin bylo potřeba pro výstavbu obchodní zóny změnit územní plán.
Mohlo by vás zajímat
Město Vimperk tak mohlo do projektu prosadit vlastní představy. „Ty zněly: především hodně zeleně a nenarušení rázu města. Díky městskému architektovi se podařilo požadavky konkrétněji definovat a dále dolaďovat v rámci projektové přípravy a kontrolovat v průběhu výstavby,“ poznamenala starostka Vimperku Jaroslava Martanová. Vedení vimperské samosprávy dokázalo své představy a očekávání jednoznačně a srozumitelně definovat, což při otevření parku jednoznačně ocenil jednatel Portinu Jindřich Kukačka.


