Změny neminou ani MHD
Změny v jízdních řádech nastanou 14. prosince a nevyhnou se ani městské hromadné dopravě. Bude se to ovšem týkat pouze linky 806. „Zohlednili jsme požadavky občanů na spojení nemocnice a oblasti Cvilína a proto byla mírně upravena trasa linky 806, která bude nově obsluhovat zastávku „Krnov, nemocnice hlavní brána“ a „Krnov, M. Gorkého“. Tím dojde drobným časovým posunům,“ sdělila Kateřina Peterková z odboru organizačního města Krnova.
Vlak do Opavy pojede častěji
K novinkám se řadí častější vlakové spojení s Opavou. Ve všední dny pojede nový spoj v 16.24 hodin z Krnova do Opavy východ, zpět bude vyjíždět v 16.56 hodin. „U dalších vlakových spojů dochází jen k drobným časovým posunům. Například rychlíky z Krnova do Ostravy budou odjíždět o dvě minuty dříve, než dnes,“ řekl koordinátor městské mobility Krnov Michael Cestr.
Mohlo by vás zajímat
Další pozitivní změnou je, že na trati do Jeseníku se začátkem prosince vrátily vlaky. Prozatím jen v úseku Krnov – Mikulovice. Trať byla v úseku Glucholazy – Jindřichov ve Slezsku zmodernizovaná až na 120 kilometrů v hodině. „Po dokončení rekonstrukce navazujícího úseku Głuchołazy – Mikulovice a výstavbě železniční spojky obou tratí se jízdní doba českých vlaků jedoucích přes Polsko zkrátí až o 14 minut.
Polská strana v budoucnosti počítá i s dalšími investicemi, především s výstavbou terminálu Głuchołazy miasto, kde bude možný přestup mezi českými a polskými vlaky i autobusy. Rozvoj železniční infrastruktury v příhraničí bude možný jen díky vypovězení zastaralé česko-polské dohody o průvozní dopravě z roku 1948, podle které se provoz na daném úseku dosud řídil,“ uvedl dále Cestr.
Ranní a večerní spoje mezi Krnovem a Olomoucí ČD ruší
Nepříznivou zprávou naopak je zrušení časných ranních a pozdních večerních spojů mezi Krnovem a Olomoucí. „Stalo se tak přes nesouhlas města Krnova, zaslání připomínek krajskému úřadu a následné vyjednávání s vedením kraje,“ konstatuje Michael Cestr. Od 14. 12. 2025 z Krnova do Olomouce nevyjede spoj s odjezdem v 3.40 hodin.
Spoj s odjezdem ve 21.05 hodin bude končit již v Bruntále. Nově pojede spěšný vlak s odjezdem v 19.04 hodin každý den do stanice Moravský Beroun, kde bude možný přestup do Olomouce. V neděli tento vlak pojede přímo bez přestupu. Z Olomouce do Krnova dojde ke zrušení osobního vlaku s odjezdem ve 22.43 hodin.
Poslední spoj z Olomouce do Krnova tak bude vyjíždět ve 20.36 hodin a cestující budou muset přestupovat v Moravském Berouně i v Bruntále. „Připomínky města, aby všechny osobní vlaky jely přímo bez přestupu, tak rovněž nebyly akceptovány. „Přesto se nevzdáváme. I nadále budeme usilovat o navrácení zrušených spojů,“ ujistil starosta Krnova Tomáš Hradil.
Bateriové vlaky přinesou větší komfort cestujícím
Správa železnic aktuálně buduje dobíjecí stanici v železniční stanici Krnov, která od roku 2027 umožní nasazení moderních bateriových vlaků RegioPanter, jež budou zajišťovat přímé spoje z Krnova do Ostravy a přinesou tak výrazné zvýšení komfortu pro cestující. V následujících letech je plánována elektrizace trati Opava východ – Krnov a částečná elektrizace trati Krnov – Olomouc. Moderní jednotky tak budou postupně nasazeny i na vlakových spojích Olomouc – Krnov – Ostrava a Krnov – Jeseník
Jak pojedou autobusy mimo město
I nadále bude v provozu oblíbená autobusová linka Krnov – Olomouc – Brno, jejímž objednatelem jsou města Krnov a Bruntál. Autobusová linka zajišťuje nejrychlejší a cenově nejdostupnější spojení Krnova s Brnem a je v provozu každý všední den a také v neděli. Jízdenky včetně místenek je možné pořídit na webovém portálu idos.cz.
Novinku přináší další dopravce
Novinkou bude dálková autobusová linka společnosti FlixBus na trase Havířov – Ostrava – Krnov – Jeseník – Hradec Králové – Praha – Teplice, která bude v provozu denně. „Autobusová linka nemá ambici konkurovat vlakovému spojení Ostravska s Prahou, ale nabídne úplně nové spojení, které propojí velká města s několika periferními regiony jako je Krnovsko, Jesenicko či Králicko, kde je spojení veřejnou dopravou nejhorší.
Pro obyvatele Krnova bude mít hned několik benefitů, například nejrychlejší spojení Krnova s Jeseníkem, přímé spojení s oblastí Králického Sněžníku a také do Hradce Králové, kde může autobus i časově konkurovat vlakovému spojení,“ vysvětlil Cestr. Více informací včetně jízdního řádu a nákupu jízdenek cestující najdou na webových stránkách.

