UHERSKÉ HRADIŠTĚ – Pokud budete chtít v Uherském Hradišti v příštím roce zaparkovat, počítejte s několika novinkami. Dojte totiž k úpravě zvýhodněného parkování za první půlhodinu, změně u předplacených karet na záchytných parkovištích a sjednotí se i pravidla pro rezidentní parkovací karty ve III. a IV. zóně. Radnice taktéž vyjde vstříc majitelům elektromobilů. Upravený ceník parkovného vejde v platnost 1. ledna 2020.
Za korunu jen v historickém centru
První z úprav reaguje na zneužívání sazby pro krátkodobé stání v centru města. Někteří řidiči si totiž během dne opakovaně v půlhodinových intervalech hradí korunový poplatek a blokují tím místa ostatním řidičům. „Historické centrum města by nemělo fungovat jako parkoviště pro celodenní stání, ale naopak naší snahou bylo a je umožnit lidem, aby sem přijeli, vyřídili si nutné záležitosti například na poště či úřadech a zase uvolnili místo pro další,“ vysvětlil starosta Stanislav Blaha.
Nově proto zaplatíte korunu za první půlhodinu jen v I. parkovací zóně, tedy v historickém jádru města. Ta se navíc ještě rozšíří o Hradební a Františkánskou ulici.
Volná místa na záchytných parkovištích
Další změna se snaží řešit problém obsazenosti záchytných parkovišť se závorovým systémem ve III. parkovací zóně. Často se totiž stávalo, že parkoviště hlásilo plnou obsazenost, ačkoliv na něm byla volná místa. „Šlo o místa řidičů, kteří si zakoupili parkovací kartu, ale z různých důvodů je neobsadili. Parkovací místa tak byla blokována i několik dní,“ vysvětlil místostarosta Jaroslav Zatloukal.
Podle místostarosty proto dojde ke sjednocení pravidel, kdy stejně jako u ostatních předplacených karet mimo závorový systém nebude ani karta k závorovému systému spojena s rezervací parkovacího místa. „Věřím, že tak řidiči lépe zváží potřebu předplacené parkovací karty, která se jim při pravidelném celodenním parkování na záchytném parkovišti stále vyplatí,“ dodal Zatloukal. Tím by se mělo uvolnit aktuálně nevyužitá místa pro ostatní řidiče bez předplacených karet.
Připlatí si i rezidenti
Současně s výše zmíněným krokem dojde na zvýšení ceny abonentní parkovací karty ve III. parkovací zóně, a to ze současných čtyř tisíc na pět tisíc ročně. Tím pádem naroste i cena čtvrtletní karty na 1 250 korun.
Nový ceník přinese také sjednocené ceny rezidentní parkovací karty ve III. a IV. zóně. Majitelé vozidel s trvalým bydlištěm v těchto zónách budou mít nárok na parkovací kartu v místě svého bydliště za manipulační poplatek ve výši sto korun.
I přes tuto zvýhodněnou sazbu hodlá radnice řešit rostoucí počet aut parkujících u bytových domů. V zóně rezidentního stání tak bude obyvatelům stále umožněno požádat si o parkovací kartu pro více aut, ale sazba za druhé a každé další vozidlo jednoho vlastníka se zvýší z dvou set na pět set korun ročně.
S elektromobilem zdarma
Radnice významně vyjde vstříc majitelům elektromobilů. „Bude jim umožněno zaparkovat po celém městě bezplatně s výjimkou parkoviště se závorovým parkovacím systémem, kde to technicky nelze za přiměřených nákladů ošetřit. Současně jednáme o vzniku dobíjecích stanic hned na několika místech v centru města,“ uzavírá plánované změny v parkování místostarosta Jaroslav Zatloukal.