Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394
Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394
ZLÍNSKO – Dopravní společnost Zlín – Otrokovice uzavřela smlouvu na čtyři bateriové trolejbusy s firmou SOR Libchavy. Nasadit je chce především v Otrokovicích. Informoval o tom mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.
Vozový park DSZO se rozroste o čtyři dvanáctimetrové nízkopodlažní autobusy SOT TNS 12 s elektrickou výzbrojí od firmy Cegelec. „Jde o třídveřové vozy, plně klimatizované, s přední kamerou i s kamerami u dveří, budou mít 33 míst k sezení. Do výbavy budou patřit rovněž dveřové sčítací rámy, což je technologie, která automaticky registruje počty nastupujících a vystupujících cestujících a shromažďuje bez lidského zásahu důležitá data, jež lze použít například při plánování počtu spojů a tvorbě jízdních řádů,“ popisuje Cekota.
Staňte se členy FB skupiny Život ve Zlínském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Především jde o takzvané parciální neboli trakční autobusy, které ujedou až 15 kilometrů mimo trolejové vedení. To je klíčová podmínka pro vozidla plánovaná v Otrokovicích, kde budou trolejbusy jezdit část linky 55 pod trolejovým vedením a část od nadjezdu po Štěrkoviště v nezatrolejovaném úseku při odebírání energie z baterií.
Na dodávku trolejbusů vypsala DSZO loni soutěž, při níž se jako nejvýhodnější ukázala nabídka od společnosti SOR Libchavy. Cena bateriového trolejbusu činí 10,150 milionu korun bez DPH. „Celý projekt získal podporu z fondů EU v rámci Integrovaného regionálního operačního programu a jeho Integrovaného plánu rozvoje území Zlín. Dotace dosahuje 85 procent uznatelných nákladů,“ dodal Jaromír Schneider, který má v DSZO přípravu dotačních projektů na starosti.
Podle smlouvy má výrobce vozy dodat do 12 měsíců. „Jde o první trolejbus SOR s elektrovýzbrojí od firmy Cegelec. Věříme, že nově vyvinutá elektrická výzbroj bude kvalitní a že se v provozu osvědčí,“ poznamenal ředitel DSZO Josef Kocháň.
