Na trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové končí vlaková výluka. Elektrické vlaky se vracejí na trať


Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

PARDUBICE – Na trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi končí čtyřměsíční výluka a elektrické vlaky se vracejí na celou trať v jednokolejném provozu. Cestující mohou využít i nové nástupiště v Rosicích, které se otevřelo minulý pátek.

Elektrické vlaky se vrátily na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Zprovoznila se i kompletně modernizovaná kolej do Stéblové. Dvojkolejně se po celém úseku má začít jezdit v polovině listopadu. „Jistou úlevu pocítili cestující už se začátkem letních prázdnin, kdy byl mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou spuštěn provoz motorových vlaků. Pro jízdu elektrických jednotek ale ještě bylo nutné v uplynulých dvou týdnech dokončit rekonstrukci trakčního vedení,“ uvedl Radomil Novák ze Správy železnic.

Od května minulého roku začaly práce na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová. „Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť se soustředíme i na stavbu nového dvojkolejného mostu přes Labe, který nahradí dosavadní jednokolejný. Stavíme základy opěr a pilířů, ocelovou konstrukci připravujeme do výroby,“ objasnil projektový manažer Skanska  Jan Mitlöhner.

Ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem, která prochází kompletní přestavbou, se budují podchody pro cestující, stejně jako na zastávce Pardubice-Semtín. Nová nástupiště dostala zastávka Stéblová obec a stanice je už celá hotová. Stavba přispěje ke zvýšení traťové rychlosti, vlaky budou po doplnění zabezpečovacího systému v roce 2024 mít rychlost až sto šedesát kilometrů za hodin