STŘEDOČESKÝ KRAJ – Radní kraje se konečně dohodli se zástupci měst a obcí z Kokořínska ohledně budoucí organizace veřejné dopravy. Jednání se vlekla skoro 2 roky.
K omezením spojů na trati mezi Mělníkem, Mšenem a Mladou Boleslaví došlo už v předminulém roce. Zástupci obcí a měst ležících v blízkosti 130 let staré jednokolejky to chtěli původně zvrátit. Nyní všichni starostové na schůzce vyslovili s návrhem redukce provozu na Mšence souhlas.
„Dojde k zachování železniční dopravy o víkendech celoročně bez zásadního dopadu na spoluúčast jednotlivých obcí či dramatického zhoršení dopravní obslužnosti autobusovou dopravou v regionu,“ uvedl radní pro veřejnou dopravu Středočeského kraje Petr Borecký
„Nakonec jsme došli k řešení, které alespoň po nějakou dobu bude vyhovovat všem,“ míní Petr Borecký.
Pro turisty
Provoz bude podle dohody nastavený především pro turistický ruch. V letní sezóně v pátky a o víkendu bude jezdit šest párů vlaků denně. V zimním období dojde k omezení pouze na sobotu a neděli se 4 páry vlaků denně.
O něco se sníží počet mimošpičkových autobusů, u některých se změní jízdní řády. Na nákladech na dopravní obslužnost regionu kraj ušetří 8 milionů Kč ročně.
Ukončení provozu
Provozu na trati se do budoucna podle Boreckého výrazně dotkne povinnost zavedení evropského zabezpečovacího systému a také případný povinný přechod na bezemisní provoz. Eventuální ukončení provozu na trati by podle odhadu Boreckého mohlo nastat v letech 2028 až 2030.
