Agresivita pacientů a jejich příbuzných roste, na vsetínské zdravotníky proto dohlíží ostraha

Foto: VSN

VSETÍN – Na bezpečí zdravotníků i pacientů Vsetínské nemocnice nově dohlíží ostraha. Zapojení bezpečnostní agentury v nočních hodinách, o víkendech a svátcích pomáhá řešit konfliktní situace a udržovat klid v areálu.

Ostrahu nemocnice zavedla na přání zaměstnanců. „Stává se, že ošetřujeme podnapilé osoby nebo se k nám dostávají lidé pod vlivem návykových látek, zvyšuje se i agresivita rodinných příslušníků. Kromě bezpečnostní agentury připravujeme i další kroky, které povedou ke zvýšení bezpečnosti pacientů i zaměstnanců,“ vysvětlil ředitel Vsetínské nemocnice Martin Pavlica s tím, že následovat bude rovněž rozšíření již stávajícího kamerového systému.

Staňte se členy FB skupiny Život ve Zlínském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.  Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Ve špitále už mají s ostrahou přes dva měsíce zkušeností a ohlasy jsou veskrze pozitivní. „Zdravotníci vědí, že se mohou na pracovníky ostrahy obrátit v případě jakéhokoliv bezpečnostního rizika. Cílem je utlumit případný konflikt již v zárodcích, nenechat situaci vyhrotit. Ostraha je nápomocna v situacích, kdy hrozí reálné nebezpečí, napadení verbální i fyzické,“ přiblížil bezpečnostní manažer Jan Maštalíř.

Ve Vsetínské nemocnici funguje ostraha v pracovních dnech od 15.00 do 6.30 druhého dne, o víkendech a svátcích nepřetržitě. „Ostraha již asistovala při řadě konfliktních situací, například u zklidňování pacientů, agresivních návštěv.  Pracovníci ostrahy obcházejí areál, kontrolují prostory čekáren, ambulancí, kontrolují méně frekventované části budov, kde se dříve měli tendenci zdržovat bezdomovci. Když pracovník ostrahy situaci sám nezvládne, přivolá si na pomoc policii. Na chirurgické a interní příjmové ambulanci jsou telefony s takzvaným SOS tlačítkem, po stisknutí přijde na služební mobil ostrahy zpráva se žádostí o pomoc, což ostraha řeší okamžitě,“ komentoval bezpečnostní manažer, který případné konfliktní, nežádoucí situace pomáhá řešit v běžné pracovní době.

Školením, jak v krizových situacích postupovat, ostatně prošli všichni zaměstnanci nemocnice. Zaměřeno bylo na chování v krizových situacích, při verbálním, fyzickém napadení, ale také radám i praktickým ukázkám, jak podobným situacím předcházet, zklidňovat je, nezhoršovat je.