Vysoké lodě
Důvodem, proč musí na místě vyrůst nový most, je ten, že ten současný má nízkou podjezdnou výšku. Nový most, který bude sloužit pro silniční dopravu, pěší i cyklisty, totiž potřebuje být nejméně sedm metrů nad návrhovou plavební hladinou. Tolik je potřeba, aby projely vysoké osobní i nákladní lodě. Kvůli tomu bylo v minulých letech upraveno dalších deset mostů na Vltavě směrem od Mělníka včetně unikátního pohyblivého mostu přes zdymadlo v Hoříně.
Mohlo by vás zajímat
Soutěž organizuje Ředitelství vodní cest s hlavním městem Praha a Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Datum odevzdání návrhů je 26. února. Součástí podmínek je také takové architektonické a krajinářské řešení, aby stavba citlivě propojila různé části Trojské kotliny.
Rekreace v Trojské kotlině
Právě Trojská kotlina je už několik let ve fázi příprav na revitalizaci díky svému rekreačnímu potenciálu. Pod rukama architektů a stavitelů se proto realizuje nejen zmíněná kotlina, ale také Rohanský ostrov, už otevřená lávka HOLKA, Vltavská filharmonie nebo úpravy nábřeží pod holešovickou tržnicí.
Zásadní je ale revitalizace Císařského ostrova s protipovodňovými opatřeními a zklidnění nábřeží Stromovky, jejíž součástí je nový park U Vody. Nelze ale také zapomínat na zástavbu okolních brownfieldů, jako Bubny-Zátor, ulice Papírenská a Císařský mlýn.

