Spadl mi telefon do toalety, napsala
Mezi podvedené s největší způsobenou škodou patří například dvě ženy z Opavy. „Starší z nich, sedmdesátileté seniorce, napsala falešná dcera skrze aplikaci WhatsApp s tím, že jí spadl mobilní telefon do toalety. Z toho důvodu se nemůže dostat do svého internetového bankovnictví a nutně potřebuje uhradit dvě faktury. Na pokus o zavolání podvodník nereagoval a pouze odepsal, že zavolá později,“ sdělil mluvčí policie Jan Segsulka.
V momentě, kdy obě platby odešly, přispěchala falešná dcera s dalším problémem, a to s fakturami, které potřebuje nutně zaplatit. „Po jejich uhrazení a opětovném odmítnutí telefonního hovoru ze strany podvodníka zkusila seniorka zavolat na staré číslo své dcery. Až zde si žena uvědomila, že se stala obětí podvodu, přišla o téměř 190 tisíc korun,“ okomentoval mluvčí smutné vyústění podvodu.
Mohlo by vás zajímat
Druhý případ byl jako přes kopírák
Druhou podvedenou je šedesátiletá žena, které přišla nejprve SMS zpráva z neznámého čísla od falešné dcery s legendou, o rozbitém mobilu. Zároveň jí opět, jako v prvním případě uvedla nové telefonní číslo s tím, že si napíšou přes WhatsApp. Podvodník vylákal od ženy téměř 160 tisíc korun, a to pod stejnou záminkou, tedy že se nedostane ke svému bankovnímu účtu.
Policie znovu apeluje na veřejnost, aby byla obezřetná při komunikaci na internetu a přes mobilní aplikace. „Pokud vás známý nebo rodinný příslušník žádá o peníze, vždy si to ověřte telefonickým hovorem s dotyčným. Nejlépe na telefonní číslo, které máte u příbuzného původně uložené. Nikdy nezasílejte žádné finance na účty, u kterých nemáte jistotu, že je znáte,“ uzavřel policejní mluvčí.

Foto: PČR

