První fáze se zaměří na opravu jízdního pásu směrem na Prahu, přičemž práce na opačném směru začnou s časovým odstupem několika týdnů. „Obě etapy oprav budou mít na provoz dálnice jen minimální dopad. Pro každý směr zůstanou zachovány dva jízdní pruhy, pouze budou užší, a rychlost v opravovaných úsecích bude omezena na 80 km/h,“ uvedl Jiří Veselý, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Mohlo by vás zajímat
Oprava vozovky ve směru na Prahu (km 25,4–21,6)
V tomto úseku, dlouhém 3,8 km, vykazuje vozovka četné závady – od příčných a podélných trhlin, přes lokální výtluky až po vyjeté koleje. „Povrch je na mnoha místech poškozený, rozpadají se krajnice, někde jsou dokonce propady, což už nelze dále přehlížet,“ vysvětlil Veselý.
Opravy zahrnou kompletní obnovu asfaltobetonové vrstvy, úpravu odvodnění, pročištění příkopů a propustků, a také opravu okolí SOS hlásek. Během první etapy bude uzavřen nájezd na dálnici ve směru na Prahu u exitu 25 Sadská. Práce by měly být hotové do 25 kalendářních dnů.
Oprava vozovky ve směru na Hradec Králové (km 36,7–40,2)
Úsek dlouhý 3,5 km ve směru na Hradec Králové se dočká kompletní obnovy. „Původní cementobetonový kryt s mikrokobercem je v havarijním stavu. Povrch je nerovný, trhliny a výtluky jsou rozsáhlé a na některých místech jsou už vyjeté koleje,“ popsal aktuální stav Veselý.
V rámci rekonstrukce dojde k odfrézování stávajícího povrchu a jeho nahrazení novými asfaltovými vrstvami. Práce se budou týkat i větví mimoúrovňové křižovatky Kluk, kde rovněž proběhne výměna asfaltu. Tento úsek by měl být opět plně průjezdný za 37 kalendářních dnů.
Řidičům se doporučuje věnovat při průjezdu opravovanými úseky zvýšenou pozornost, respektovat dopravní značení a dodržovat sníženou rychlost. I přes nezbytná omezení by však měl být provoz díky organizaci prací plynulý.

