Na levém břehu Vltavy kraj chystá obchvat Velkých Přílep dlouhý zhruba tři kilometry. Naváže na plánovanou přeložku mezi dálnicemi D7 a D8 od Středokluk směrem na Kralupy nad Vltavou a Úžice a částečně nahradí chybějící obchvat Kralup. „Třináctikilometrová propojka zrychlí cestování, zvýší bezpečnost a ulehčí život obyvatelům obcí na současné trase,“ říká radní pro oblast silniční dopravy Josef Pátek.
Radní zároveň upozorňuje, že nová propojka bude moci začít sloužit motoristům až po dokončení úseku Pražského okruhu mezi Ruzyní a Suchdolem. „Podmínkou pro zprovoznění je dobudování úseku Pražského okruhu mezi Ruzyní a Suchdolem, které je v současnosti naplánované na rok 2031,“ doplňuje Josef Pátek.
Mohlo by vás zajímat
Přetížené silnice a opravované úseky
Oblast severně od Prahy dnes trpí silnou dopravní zátěží, kraj proto už nyní investuje do oprav povrchů silnic a v příštích letech chce v modernizaci pokračovat. „Plánuje se například rekonstrukce mezi Velkými Přílepy a Roztoky, také přímo v Horoměřicích nebo obcích Lichoceves, Tuchoměřice a Statenice,“ doplňuje radní Josef Pátek.
Obchvat Brandýsa a napojení na okruh
Na pravém břehu Vltavy je v plánu obchvat Brandýsa nad Labem, který se po dokončení stane důležitou součástí silnice II/101 sloužící jako aglomerační okruh kolem Prahy. Nejvíce pokročilý je úsek mezi Zápy a silnicí II/610, kde má příští rok začít archeologický výzkum.
Kraj zároveň připravuje napojení Brandýsa a okolí na Pražský okruh u Přezletic přeložkou silnice číslo 610 a novou komunikací II/244 směrem na Kostelec nad Labem chce odvést tranzitní dopravu z obcí. „Brandýs a okolí chceme přímo napojit na Pražský okruh u Přezletic přeložkou silnice číslo 610, tranzitní dopravu pak odvést novou komunikací II/244 na Kostelec nad Labem. Se samosprávami intenzivně jednáme a hledáme řešení, která co nejvíce omezí dopady na životní prostředí i místní,“ říká radní pro silniční dopravu Josef Pátek.
Veřejnost se zapojuje do plánování
Všechny připravované projekty, které zásadně promění dopravní situaci na sever od Prahy, představil Středočeský kraj společně se zástupci Ředitelství silnic a dálnic veřejnosti na speciálních setkáních.
Podle obou investorů bude klíčová úzká spolupráce a koordinace jednotlivých staveb. „Téměř každá nová stavba, zvlášť dopravní, vzbuzuje obavy. Pokud ale nové obchvaty a silnice nepostavíme, hrozí, že současné trasy uvnitř měst budou čím dál víc přetížené, což se velmi negativně propíše do každodenního života obyvatel. Nasloucháme všem dotazům a jsme rádi za každý konstruktivní požadavek i připomínku,” uzavírá radní pro silniční dopravu Josef Pátek.

