Doprava je v místě stavby stále vedena v režimu 2+2 zúžené jízdní pruhy. Pravý pruh v každém směru má šířku 3,15 metru, levý 2,15 metru. Omezení platí pro všechny řidiče, včetně kamionů, a kvůli bezpečnosti pracovníků na mostě je dodržování rychlosti pečlivě kontrolováno. Na stavbě se denně pohybuje až 50 dělníků a těžká technika.
Práce začínají frézováním asfaltu na polovině mostovky ve směru na Prahu, na které navazuje demontáž zábradlí a postupné rozebírání nosné konstrukce. Historický betonový oblouk, podle kterého je Šmejkalka známá, zůstane zachován a projde sanací. Z výšky zhruba 40 metrů budou snášeny části mostu o hmotnosti až 50 tun, aby mohla začít stavba nové poloviny mostu.
Mohlo by vás zajímat
Řidiče zajímá hlavně termín, kdy se omezení změní. Nová polovina mostu směrem na Prahu má být podle harmonogramu uvedena do provozu ve třetím čtvrtletí příštího roku. Teprve potom přijde na řadu demolice druhé poloviny ve směru na Brno.
Oprava jako celek má skončit v polovině roku 2027. „Rekonstrukce postupuje dle harmonogramu, který nadále počítá s deklarovaným uvedením opraveného mostu do provozu v polovině roku 2027,“ říká mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Z demolice starých částí mostu vznikne přibližně 10 000 tun recyklátu, který se bude ŘSD snažit zčásti znovu využít přímo ve stavbě.

