Na 12,6 kilometru dlouhé trase teď běží hlavně zemní práce a přesuny zeminy na mezideponie, odkud se bude postupně vracet zpět do tělesa silnice. „Celkem převezeme více než 2 miliony kubíků, což je teoretických 200 tisíc nákladních aut. Drtivou většinu ale přemístíme jen v rámci stavby,“ upozorňuje mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Nejvíc je změna vidět u Běchovic, kde nová silnice naváže na rozestavěný úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Začíná se tu zakládáním tří největších mostů z celkových třiadvaceti. Některé mosty nad budoucí silnicí vzniknou v předstihu, aby na ně mohla být co nejdřív převedena místní doprava mezi obcemi.
Mohlo by vás zajímat
Na stavbě pracuje těžká technika, vrtají se piloty pro mosty, provádí pažení, svařují armatury a připravují betonáže. Součástí projektu je také šest mimoúrovňových křižovatek, několik zemních valů a protihlukových stěn, které mají okolním obcím pomoci s hlukem z dopravy.
Nová I/12 vytvoří obchvat Běchovic, Újezda nad Lesy a Úval a naváže na okruh D0 511 Běchovice–D1. Tranzitní doprava, která dnes v těchto místech dosahuje až dvanácti tisíc vozidel denně, tak bude jezdit po nové komunikaci mimo zástavbu.

