„Stavba je mimořádná mimo jiné i tím, že jsme ji plánovali více než dvacet let a podařilo se ji vybudovat díky dotačnímu titulu a příkladné spoluprací se společností Kotrla. Jednalo se, kvůli komplikovanému terénu a blízkosti silnice první třídy, o nejnáročnější a nejnákladnější výstavbu etapy Cyklostezky Rokytenka. Je velkým přínosem také pro zaměstnance Irisy a dalších firem v areálu, kteří chodí do práce pěšky nebo na kole,“ uvedl starosta Jiří Čunek.
Součástí této etapy výstavby cyklostezky je čtyři sta metrů dlouhá ocelová lávka zaležená na betonových patkách s mikropiloty a rovněž stavba opěrné zdi naproti areálu firmy Kotrla a oprava stávající opěrné zdi u areálu firmy Irisa. Lávka je také osvětlena v rámci její stavby vznikl nový přístřešek autobusové zastávky Rokytnice-Irisa, která je bezbariérově napojena na cyklostezku.
První, dvousetmetrový úsek Cyklostezky Rokytenka od stacionárního radaru pro měření rychlosti poblíž prodejny potravin ve „staré“ Rokytnici až po odbočku do průmyslového areálu firmy Kotrla otevřelo město v roce 2020. V roce 2023 na něj navázalo stavbou dalších dvou úseků – mezi areály firem Kotrla a Irisa a od areálu společnosti Irisa po hranici katastrů města Vsetín a obce Lhota u Vsetína. Dříve v letošním roce pak město otevřelo 350 metrů dlouhý úsek vedoucí podél hasičské zbrojnice ve „staré“ Rokytnici. Momentálně je tedy k dispozici cyklistům i pěším zhruba 1,5 kilometru této cyklostezky. Další navazující etapa je v přípravě. „Cyklostezka dále povede do centra převážně kolem silnice I/69 do sídliště Rokytnice a následně směrem do centra. Momentálně jsme ve fázi příprav a získávání povolení,“ uzavřel místostarosta Růžička.
Sledujte nás na
síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.