Kromě dálnice D1 se stavební akce dotknou všech pěti silnic první třídy, které krajem procházejí. „Nejvíce by se mělo pracovat na silnici I/38, kde jich je v přípravě šest a k nimž přistupuje dokončení opravy jihlavského dálničního přivaděče v jeho levém jízdním pásu,“ uvedl mluvčí ŘSD ČR Martin Buček.
Dokončovat budou silničáři i opravu komunikace I/37 a jejího odvodnění mezi Ždírcem nad Doubravou a hranicí s Pardubickým krajem a realizaci protihlukových opatření na severovýchodní části obchvatu Havlíčkova Brodu. Nově by pak měly započít opravy šesti mostů, výstavba tří protihlukových stěn a rekonstrukce téměř dvaceti kilometrů silnic první třídy. Předpokládané náklady na nově zahájené akce šplhají k jedné miliardě korun bez DPH.
Mohlo by vás zajímat
Ředitelství silnic a dálnic již vybralo zhotovitele na opravu vozovky severovýchodní části obchvatu Havlíčkova Brodu na silnici I/34 a dále na opravu historického mostu D1-075.1 u Píště na Pelhřimovsku. Nyní probíhá výběr zhotovitele na opravu komunikace I/19 mezi Ronovem a Novými Dvory na Žďársku a dalšího pro úpravu křižovatky silnic I/38 a II/400 u Zvěrkovic.
Zda se všechny akce podaří letos zahájit, je nyní závislé na koordinaci se stavbami dalších investorů, jako jsou Kraj Vysočina nebo obce. „V tomto kontextu bude nutné zohlednit možnosti řešení dopravně inženýrských opatření v návaznosti na zachování odpovídající dopravní obslužnosti při současném zohlednění bezpečnosti práce na komunikacích a realizovaných technologií. Nezřídka to jsou požadavky protichůdné,“ dodal mluvčí.


