V těchto dnech probíhá instalace svodidel na mostech, úprava krajnic a dokončování systému odvodnění. Úpravami prochází i okolní terén. „Kolem nové komunikace jsou postupně vysazovány desítky sazenic listnatých stromů, jako jsou habry, lípy nebo javory,“ vyjmenovává mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Výstavbu přes čtyři kilometry dlouhé komunikace zahájili silničáři v roce 2019. Díky ní dojde k propojení silnice I/38 na severním okraji Havlíčkova Brodu se silnicí I/34 na východním okraji, a tak k odvedení tranzitní dopravy mimo střed města. To uleví zejména ulicím Lidická a Masarykova, přes které tato doprava směřuje.
Mohlo by vás zajímat
Celá stavba zahrnuje deset mostů, z toho tři nad silnicí, a jeden podchod. Součástí jsou dvě mimoúrovňové křižovatky, a to MÚK Termesivy a MÚK Skalka. Obchvat na třech místech překlenuje železniční trať a na šesti místech místní toky, včetně Sázavy.
Silnici navíc lemuje přibližně půl metru vysoké hrazení z pozinkovaného plechu, které má zabránit přístupu obojživelníků z přilehlých mokřadů na vozovku. Výjimečný je i objem zemních prací. Silničáři odkopali téměř 500 tisíc m³ zeminy a na vozovku spotřebovali přes 40 tisíc tun asfaltu.
Zhotovitelem obchvatu jsou firmy Strabag, M-Silnice a Porr, které stavbu realizují za 1,6 miliardy korun bez daně.






