K situaci se vyjádřil ředitel regionu Morava společnosti Veolia Energie Kamil Vrbka: „Klíčem pro distribuci tepla i teplé vody byly, jsou a budou výměníkové stanice. Přeměňují páru na teplou vodu, která následně míří do kohoutků a radiátorů zákazníků. Po povodních jsme měli funkčních jen 25 stanic, tedy pouhých 15 procent. Dnes jsou všechny stanice zásobující domácnosti v provozu.“
Škody na výměníkové síti byly obrovské. Je proto možné, že některé stanice pod zátěží běžného provozu občas postihne krátkodobý výpadek. To je ovšem vzhledem k rozsahu škod logické a rozhodně nepůjde o masovou záležitost. „Raději na to ale upozorňuji, protože je to vůči obyvatelům Krnova fér. A zároveň je moc prosím, aby byli shovívaví a o případném výpadku nás informovali na zákaznické lince 800 800 860, která je po celou dobu povodní personálně posílena. Uděláme maximum, aby naši technici vyjeli na místo co nejdříve a dodávky obnovili co nejrychleji,“ doplnil Vrbka.
Mohlo by vás zajímat
Provizorní dodávky tepla i teplé vody začaly proudit do Krnova ze záložního zdroje již 24. září, tedy 10 dní po odstavení Teplárny Krnov kvůli povodním. Plnohodnotných dodávek se město dočkalo až po zprovoznění Teplárny Krnov 5. října.


