Podstatným prvkem projektu, který byl podpořen Evropským fondem pro regionální rozvoj, jsou zajímavosti regionu, jimž úseky cyklostezky procházejí. Jedním z nich je Baťův kanál, který je v současnosti turistickou vodní cestou s uznáníhodným historickým kontextem. Projekt Baťova kanálu vznikl s myšlenky regulace řeky Morava, která zaujala zlínského podnikatele Tomáše Baťu. Regulace toku Moravy a výstavba kanálu měla pro firmu Baťa několik důvodů. Kromě realizace starého snu o propojení evropských veletoků se jednalo o přepravu lignitu z dolu v Ratíškovicích do továren a tepláren v Otrokovicích, a také o vybudování melioračního systému v okolí řeky Moravy. V Sudoměřicích dosud najdete technickou památku, jež dokládá právě hlavní účel, pro něž byl Baťův kanál budován.
Slovenská strana cyklostezky pak přináší celý soubor zajímavostí, ať již jde o nádherné výhledy, kopaničářské osídlení, nebo další přírodní obdivuhodnosti. Při cykloturistice můžete navštívit staré kostely v několika obcích při trase, mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle a jeho kubistický památník na Myjavě, Selský dvůr v Myjavě – Turá Lúka, hrady Branč, Čachtický hrad, Beckov, ruiny opevněného kostelíka v Haluziciach a mnohé další. I zásluhou těchto historicky cenných lokalit cyklostezka vznikla, tedy za účelem zvýšení atraktivnosti přírodního dědictví pro návštěvníky regionu. Výhodou také je, že lze využít možnost dopravy s kolem ve vlaku, díky čemuž je výlet vhodný pro všechny věkové kategorie.
Mohlo by vás zajímat
Vedoucím partnerem projektu „Na kole kolem Baťova kanálu…“ je spolek Obce pro Baťův kanál, zatímco město Myjava se stalo hlavním přeshraničním partnerem. Celkové náklady na vybudování cyklostezky dosáhly téměř 775 tisíc eur, přičemž Evropský fond pro regionální rozvoj stavbu podpořil částkou 659 tisíc eur.


