Kromě toho, že bateriové soupravy šetří životní prostředí, pomohou také zajistit plynulejší jízdu. „V místech, kde končí nad kolejemi trolejové vedení, už není díky bateriím potřeba přestupovat na jiný, tedy motorový vlak. Jízda je tak mnohem komfortnější i rychlejší,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Josef Bělica.
Vlaky budou od roku 2026 vozit cestující na linkách mezi Ostravou, Opavou a Krnovem, dále mezi Ostravou a Nových Jičínem, Ostravou a Budišovem na Budišovkou, a také na lince z Ostravy přes Karvinou, Český Těšín a Frýdek-Místek zpět do Ostravy.
Mohlo by vás zajímat
Vlaky mají dojezd na baterii 80 kilometrů, maximální rychlost 160 kilometrů v hodině. Celkem národní dopravce do 24 nových souprav v Moravskoslezském kraji investuje téměř 4 miliardy korun. Nové vlaky v celkovém součtu nahradí téměř pět desítek starších vozidel. Výrobcem moderních bateriových RegioPanterů je Škoda Group.


