Dostavba všech tří úseků středočeské části D7 začala v závěru minulého roku. Dva úseky, konkrétně „MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“ a „Kutrovice – Panenský Týnec“, odstartovaly v prosinci, zatímco třetí, „MÚK Slaný-západ – Kutrovice“, se rozběhl už v říjnu. Právě tento úsek má zatím největší náskok a podle plánů by měl být dokončen už příští rok. „U Lotouše teď intenzivně pracujeme na přeložce plynovodu. Dělníci svařují nové potrubí a připravují zem pro jeho uložení. V příštích týdnech nás čeká i přeložka elektrického vedení,“ uvedl tiskový mluvčí Jiří Veselý. Na druhém konci úseku, poblíž sjezdu na silnici I/16, probíhají rozsáhlé zemní práce – od navážení ornice na mezideponii až po odstraňování náletových dřevin. Doprava v oblasti je sice ovlivněna, ale stále vedená dvěma pruhy, byť zúženými. Maximální rychlost je kvůli bezpečnosti snížena na 50 km/h.

Mohlo by vás zajímat
Podobné práce probíhají i na dalších úsecích středočeské D7. Stavba se drží harmonogramu, jehož hlavním cílem je nejprve vybudovat nové jízdní pásy vedle stávající silnice I/7. Po jejich dokončení se doprava převede na novou část a původní silnice se postupně přestaví na druhý jízdní pás. Tento postup má zajistit plynulejší dopravu během výstavby a zároveň urychlit dokončení celé dálnice.



