Stotřicítkou jen ve vymezenou dobu
Řidiči mohou již od dnešního dne projíždět úsekem obchvatu přes řeku Morávku opět maximální povolenou rychlostí 130 kilometrů v hodině. Potvrdilo to Ředitelství silnic a dálnic. Opět platí navýšení rychlosti na 130 kilometrů přes den a v noci, od 22:00 do 6:00 hodin, zůstává snížení na 80 kilometrů. Za úpravami povolené rychlosti na 100 kilometrů a na 80 kilometrů během noci v souvislosti s naměřeným nadlimitním hlukem stojí Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ), jehož vůli musí plnit Ředitelství silnic a dálnic.
Lidé si stěžovali na hluk
Nadlimitní hluk se naměřil u stavebního objektu „Most přes řeku Morávku“. Dopravní a energetický stavební úřad, odbor staveb pozemních komunikací, proto nařídil dne 10. února tohoto roku Ředitelství silnic a dálnic odhlučnit mostní dilatační uzávěr a také provést osazení přechodného dopravního značení snižujícího v daném úseku nejvyšší povolenou rychlost na 100 kilometrů. Začátkem června Dopravní energetický stavební úřad své rozhodnutí upřesnil na omezení rychlosti rozdílně v denní a noční dobu. Ministerstvo dopravy následně opět schválilo osazení příslušných dopravních značek.
Mohlo by vás zajímat
Mluvčí města Frýdek-Místek Jana Musálková Jeckelová sdělila následující: „Frýdek-Místek zaslal Dopravnímu a energetickému stavebnímu úřadu a Ministerstvu dopravy odmítavé stanovisko vůči omezení rychlosti na obchvatu města, s tím, že při rozhodování nebyl dodržen princip proporcionality. Což znamená, že ochranou práva několika jedinců, kteří si stěžují na hluk, může dojít k omezení práv mnohem větší skupiny obyvatel. Doplnila, že snížením rychlosti na obchvatu a zejména možným návratem tranzitní dopravy na průtah města by mohlo být negativně dotčeno opět celé město, což by se odrazilo na zdraví občanů.
Primátor Frýdku-Místku Petr Korč komunikoval s ministrem dopravy Martinem Kupkou a jednal s ředitelem ŘSD Radkem Mátlem. „Omezování rychlosti na obchvatu nebylo rozhodnutím města a nesouhlasili jsme s ním. Je velmi důležité, aby obchvat plnil svůj účel a aby řidiči mohli využívat možnost rychlého objetí města. Snižování rychlosti by je od jízdy přes obchvat mohlo odradit a opět bychom řešili ucpané město a zhoršený stav ovzduší,“ uvedl primátor Korč.


