Původní most přes potok Žebrák u Lešné pochází z roku 1952. Tvoří jej kamenná polokruhová klenba. Kvůli zvětrávání je zdivo v dolních částech klenby uvolněné, místy vypadlé, navíc ji narušuje i vzrostlá vegetace, která narušuje zdivo. V klenbě je také množství podélných a příčných průběžných trhlin.
Silničáři na jeho místě vybudují nový most, jehož konstrukce je navržena tak, že respektuje koryto toku a umístění původního mostu. „Založen je plošně, nosná konstrukce je přesypaná, ocelová, navržená z montovaných flexibilních dílců vlnitého plechu se světlou šířkou 4,59 metru a světlou výškou 2,97 metru. Na vtoku i výtoku bude konstrukce půdorysně šikmo seříznuta a opatřena límcem z kamenné dlažby do betonu. Na vnějším povrchu ocelové montované konstrukce bude proveden obsyp z jemnozrnného materiálu,“ popsal plány mluvčí Ředitelství silnic Zlínského kraje Vojtěch Cekota.
Mohlo by vás zajímat
Stavební práce na stavbě mostu budou probíhat za aktuální úplné uzavírky platné pro stavbu I/35 Lešná – Palačov. Vše vyjde na téměř 6,8 milionu korun.


