Růžových jízdních kol je momentálně v ulicích kolem osmdesáti, což je o čtyřicet méně, než před povodní. „Důvodem je, že voda jich mnoho poškodila. Některé opravy jsou pouze dílčí, v jiných případech však vyžadují výměnu zničených částí a tedy i více času,“ uvedla Kristýna Kutálková z odboru rozvoje města Krnova.
Pracovníci společnosti Rekola, která službu v Krnově provozuje, se snaží v maximální míře o znovuobnovení běžného provozu. Pomoci mohou i sami uživatelé, když závadu nahlásí v aplikaci, a to například když narazí na zatuhlý zámek kvůli nánosu bahna či prachu. „Úplná obnova kolového parku ještě nějaký čas potrvá, prosíme proto uživatele o shovívavost a trpělivost. Děláme vše pro to, aby služba co nejdříve fungovala tak jako dřív,“ uzavřela Kutálková.
Mohlo by vás zajímat
Uživatelé sdílených kol mají zdarma prvních 30 minut jízdy, za každou další půlhodinu zaplatí 15 korun. Zapůjčení je možné prostřednictvím aplikace Rekola v App Store a na Google Play, kterou je třeba mít nainstalovánu v mobilním telefonu. Při načtení QR kódu na řídítkách se zámek na zadním kole automaticky odemkne. Po ukončení jízdy je potřeba bicykl zaparkovat na stanovišti a zamknout páčkou na zadním kole. Na území města Krnova je téměř čtyřicet stanic, kde si lze kolo vyzvednout. Dostupnost pojízdných kol na konkrétní stanici je možné předem ověřit v aplikaci.


