Dokument zahrnuje plány na modernizaci a údržbu stávajících silnic v okolí budoucího tunelu, což má přispět ke zlepšení plynulosti a bezpečnosti dopravy. Součástí projektu je také podpora udržitelné mobility, včetně rozvoje veřejné dopravy a výstavby nových cyklostezek. „Jsou to důležité projekty nejen pro nás, protože zlepší dopravní obslužnost regionu, ale také pro Správu železnic, která je využije při stavbě tunelu,“ uvedl hejtman Středočeského kraje. „Dnes schválená aktualizovaná verze memoranda nám u těchto staveb přislibuje podporu Ministerstva dopravy České republiky, Správa železnic zase pomůže při přípravě a výstavbě.“
Financování má být zajištěno kombinací prostředků z evropských fondů a státního rozpočtu. Tento model financování by měl umožnit realizaci klíčových částí projektu bez zbytečných průtahů. Přesné částky a podíly jednotlivých zdrojů financování zatím nebyly zveřejněny, ale očekává se, že detaily budou upřesněny v následujících fázích přípravy projektu.
Mohlo by vás zajímat
Odborníci očekávají, že Berounský tunel výrazně zkrátí cestovní dobu mezi Prahou a Berounem a odlehčí přetížené silniční dopravě v regionu. „Berounský tunel je jedním z nejrozsáhlejších dopravních projektů v České republice. Přeložky krajských silnic jsou ale jeho důležitou součástí, proto v jejich přípravě nepolevíme,“ dodal Pátek
Realizace Berounského tunelu bude bedlivě sledována nejen místními obyvateli, ale i dopravními experty z celé republiky. O dalším vývoji budeme průběžně informovat.


