Nová přeložka silnice I/12 povede mimo zastavěná území a naváže na stavbu klíčového úseku Pražského okruhu z Běchovic na dálnici D1. Právě tímto spojením má vzniknout kapacitní a rychlé spojení mezi hlavním městem a Kolínem bez kolon, bez semaforů. „Silnice I/12 prochází v tomto úseku téměř souvislou oboustrannou zástavbou a kromě tranzitní dopravy zajišťuje každodenní příměstské vztahy. Provoz je zde hustý a prakticky po celý den se tvoří kolony,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Radek Mátl. „Rychlou kapacitní komunikaci určitě přivítají jak lidé žijící v okolí nynější výpadovky na Kolín, tak ti, kteří tudy denně dojíždějí do Prahy,“ dodává Jan Rýdl tiskový mluvčí ŘSD.

Mohlo by vás zajímat
Šest křižovatek a nadjezd pro koně
Obchvat nebude jen o asfaltu. Na nové trase vznikne šest mimoúrovňových křižovatek, které pomohou udržet dopravu plynulou. Chybět nebudou ani nové mosty a nadjezdy – dohromady jich bude dvacet a měří přes 1,7 kilometru.
A co by to bylo za českou stavbu bez kuriozity? Mezi Újezdem nad Lesy a Koloději vyroste nadjezd pro polní cestu se zábranami proti pádu z koně – ideální pro místní jezdce.
Myslí se i na přírodu
Nový obchvat bude mít i ekologický rozměr. Pod silnicí povede drenážní systém, který pomůže doplňovat vodu v Běchovickém potoce. A aby nový tah nerušil obyvatele, vznikne u obce Květnice vysoký hlukový val doplněný protihlukovou stěnou. Obyvatelé části Na Ladech tak získají tolik potřebný klid.
Kdy se konečně projedeme?
Stavba má trvat zhruba dva a půl roku. Pokud půjde vše podle plánu, nová silnice se řidičům otevře na přelomu let 2027 a 2028 – ve stejný čas jako nový úsek Pražského okruhu. Vzhledem k tomu, že se jedná o jednu z největších dopravních staveb v Česku, se jedná o dobrou zprávu nejen pro obyvatele východního okraje Prahy, ale i pro celou republiku.


