Ženy na rodičovské ví, jak využívat sociální sítě pro kariérní růst

PRAHA – V červnu absolvovala skupina žen na rodičovské dovolené dva workshopy zaměřené na efektivní využívání sociálních sítí pro rozvoj jejich kariéry. Uskutečnily se díky projektu M.arter a zúčastnilo se jich celkem pětadvacet žen, které nevnímají toto období jako brzdu ale naopak jako příležitost pro svůj osobní rozvoj. Na prvním z nich se dozvěděly, jak nejlépe pracovat s Facebookem a Instagramem, které jsou oblíbeným místem k propagaci vlastní tvorby nebo služby. „Zaměřily jsme se na algoritmus ovládající sociální sítě, konkrétně pak třeba na to, jaká slova používat v newsfeedu tak, aby měly post nebo stránka co největší organický dosah,“ shrnula obsah workshopu jeho lektorka a také zakladatelka M.arter Andrea Bohačíková.

Zajímavé prostory pro kurz poskytl partner projektu Luka Living rental apartments & shopping center s tím, že mámy se vzdělávaly ve stylové prádelně nové generace. „Paradoxně nebyly matky tentokrát zaměstnány praním, ale zaměřily se na sebe a rozvoj svých vlastních kompetencí vzhledem k návratu do práce nebo vlastnímu podnikání,“ dodala s úsměvem Bohačíková s tím, že ženy navíc nemusí během workshopů řešit, co s dětmi, protože na akce mohou přijít s nimi.

Druhý workshop se o dva týdny později věnoval sociální síti LinkedIn, kterou lze využívat k budování a vytváření kvalitní profesní sítě. „Jeden z důvodů, proč ženy řeší, jestli na LinkedIn jít nebo ne, je otázka „Jak tam napsat, že jsem na rodičovské“, tu jsme ale společně vyřešily a není důvod tam nebýt. Ženy mohou na LinkedIn snadno najít nové pracovní příležitosti anebo budoucí obchodní partnery a o to by byla velká škoda přijít,“ řekla v budově Microsoftu, kde se workshop konal, lektorka Alžběta Eli Axmann. Máma a zároveň bývalá HR partnerka Cemex a lektorka pro Google pomohla účastnicím s nastavením účtu, vysvětlila fungování sítě i důvody, proč by se jí neměly bát. „LinkedIn může být vaše prefesionální vizitka a může být přesně taková, jakou ji chcete mít. Kromě toho, že o sobě dáte vědět, poskytuje LinkedIn i ostatní možnosti, které znáte třeba z Facebooku… Krom vizitky je LinkedIn i možnost diskutovat s ostatními uživateli se stejným zaměřením a získávat tak rady a informace,“ dodala Axmann.

Podobné benefity má i samotný M.arter, jehož workshopy jsou určeny pro všechny ženy na mateřské nebo rodičovské dovolené, které řeší návrat do práce nebo vlastní podnikání. Zapojit se mohou i jako lektorky a sdílet své profesní know-how s ostatními výměnou za účast na jiném workshopu zdarma. Tato myšlenka dala název samotnému projektu, kdy M.arter znamená spojení slov matka a barter. Jako lektoři působí ale i profesionálové z různých oborů, kteří poskytují své zkušenosti a znalosti jako dar nebo investici do rozvoje druhých, tady konkrétně do žen na rodičovské dovolené.

Zapojit se do projektu můžete na www.facebook.com/M.arterplatforma/.