Tramvajová trať v olomouckých Hodolanech se bude nejspíš modernizovat

Ilustrační foto Hodolanská ulice, Google Maps

OLOMOUC – V úterý 6. února jednala Rada města Olomouce a mimo jiné se zabývala stavem tramvajové trati v městské části Hodolany. Existuje několik variant, jak naložit s tratí, která je na hranici provozovatelnosti. Rada města se přiklání k doporučení Dopravního podniku města Olomouce na celkovou modernizaci trati

Existuje několik variant, jak naložit s tratí, která je na hranici provozovatelnosti. Jednou z nich je celková modernizace hodolanské trati za využití dotace, v úvahu připadá také jen oprava tramvajového svršku, případně pouze lokální opravy nebo úplné uzavření trati. Dopravní podnik města Olomouce preferuje modernizaci s opravou tramvajového svršku i spodku a novými zastávkami. „Zástupci odboru investic i odboru dotačních projektů olomouckého magistrátu s návrhem dopravního podniku rovněž souhlasí,“ doplnila náměstkyně primátora Miroslava Ferancová, která má v kompetenci odbor dopravy.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.  

Modernizace zkomplikuje provoz

Samotná komunikace přitom patří státu, nikoliv městu, stejně jako most přes řeku Bystřici, město tedy bude muset o opravě jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic. Příprava bude podle primátora Olomouce Miroslava Žbánka složitá, protože se jedná o důležitou dopravní tepnu, jejíž uzavření zkomplikuje provoz. „Přitom nemůžeme čekat na dobu, než vznikne souběžná rychlostní tangenta na Šternberk, ale životnost trati je zároveň odhadnuta jen na pět let,“ řekl primátor. Dopravní podnik proto musí počítat i s variantou, že by tramvaj při rekonstrukci měla konečnou u autobusového nádraží.

Trať vede ulicemi Hodolanská, Divišova, Pavlovická, U Podjezdu a Edisonova. Částka za modernizaci by mohla podle odhadů činit 274 milionů korun, ale více než tři čtvrtiny nákladů by pokryla evropská dotace. V případě opravy svršku, který by technickou situaci vyřešil jen v horizontu let, by město muselo vynaložit 194 milionů zcela ze svého rozpočtu. Aby se město mohlo o dotaci ucházet, musí modernizaci projekčně připravit a provést do konce roku 2028. Nebo riskovat odsunutí do doby, až budou známé dotační podmínky z nového programového období fondů Evropské unie po roce 2027.