Nejhoršími a nejnáročnějšími dny byly pro Správu a údržbu silnic Pardubického kraje dny od 6. do 8. prosince, od 2. ledna do 4. ledna a od 10. do 12. ledna. „Některé dny přinesly větší sněhové srážky a k tomu silný vítr, kdy jsme zajistili sjízdnost, ale vlivem silného větru se sníh vracel zpět,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Zdeněk Vašák. Vyjíždějí ale pokaždé, když se teploty dostanou kolem nuly. Kontrolují stav silnic a v případě srážek je musí ošetřit.
Pracovat na ochraně silnic však silničáři jezdí i v případě ranních mlh, kvůli riziku nebezpečných námraz a spadlé jinovatce ze stromů. V zimě provádějí i další činnosti, jako je údržba stromů, prořez keřů, kácení starých stromů, odvodnění, údržba dopravního značení a mnohé další. „Na sběr a likvidaci odpadků z příkopů vynakládáme ročně přibližně čtyři miliony korun, které by zcela jistě bylo možné vynaložit účelněji. Bohužel je to činnost, která nás zatěžuje na úkor jiných položek údržby silničního majetku,“ uvedl Zdeněk Vašák. Silničáři mají na všech patnácti cestmistrovstvích dostatek zásob posypového materiálu pro další průběh zimy a postupně jej doplňují.
