Kraj, město a Ředitelství silnic a dálnic řeší průtah Litomyšlí. Podle sčítání dopravy z roku 2020 projede přes město každý den přes jednadvacet tisíc aut. „Stávající komunikace I/35 de facto půlí město Litomyšl a tak rozumím, že vedení města přemýšlí, jakým způsobem tuto komunikaci po dokončení dálnice začlenit do života města. Je však nutné celou záležitost řešit systémově na celém území Pardubického kraje, protože od Býště až po Moravskou Třebovou má stávající silnice I/35 přibližně 80 kilometrů. Neumím si představit, že bychom komunikaci převzali do krajského majetku bez odpovídajícího zainvestování ze strany státu, ale také bez úpravy rozpočtového určení daní. Velikost silniční sítě byla totiž jedním z našich navržených kritérií,“ řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Po dokončení dálnice bude průtah městem sloužit například jako objížďka při případných nehodách, které se stanou na dálnici. Řešení průtahu je podle starosty Litomyšle jednou z hlavních otázek pro vedení města. „Čtyři pruhy jsou po dokončení dálnice jednoznačně zbytečné. Rádi bychom vytvořili na průtahu parkovací místa a doplnili zeleň, do budoucna v některých částech i cyklopruhy. V této věci jsme si již nechali zpracovat studie a návrhy, které však předpokládaly, že se silnice stane komunikací II. třídy. V případě silnice I. třídy bude muset dojít k revizi plánu, který budeme komunikovat jak s ŘSD, tak krajem. Obávám se, že to nepůjde tak rychle, jak jsem si představoval, ale musíme vnímat realitu,“ řekl starosta Daniel Brýdl.
Mohlo by vás zajímat

