Nový úsek naváže na rozestavěný obchvat města Litomyšl a je důležitým dílkem budoucí páteřní komunikace, po které budou jezdit kamiony a náklaďáky mezi Čechami a Moravou. Tím se uleví dlouhodobě přetížené dálnici D1 a silnici I/35. „Kamionová doprava na silnici I/35 je velmi silná. V tomto úseku se riskuje, nebezpečně předjíždí. Úsek je proto stejně důležitý jako obchvaty měst. Výrazně zvýší nejen plynulost, ale hlavně bezpečnost provozu,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Zajímavou dominantou stavby se stala estakáda u Opatovce, přes čtyři sta metrů dlouhý most ve výšce více jak deseti metrů nad silnicí a Mikulečským potokem. Nový úsek doplnili dva ekodukty a šest protihlukových stěn. „Budoucnost, že se ze Svitav dostaneme po dálnici, se naplňuje, a to mě těší. Máme ve městě vysokoškoláky, kteří tady bydlí a třeba nepracují, dálnice je příležitost, že se dostanou výrazně rychleji za prací,“ řekl starosta města David Šimek.
Mohlo by vás zajímat
Základní údaje hlavní trasy
Délka: 11 713 m
Zhotovitel: MI Roads a.s. a Doprastav a.s.
Cena stavby dle smlouvy: 2 540 183 884 Kč bez DPH
Cena stavby po valorizaci: 2 889 305 844 Kč bez DPH (k první dekádě prosince 2025)
Počet stavebních objektů: 131
Protihlukové stěny: 6, celková délka 4 444 m
Zahájení realizace: 5/2023
Zprovoznění: 12/2025
Délka stavby do zprovoznění: 31 měsíců
Další úseky dálnice se připravují nebo staví a celá D35 má být dokončena v roce 2030. Další informace o dálnici najdete na webu www.dalnice-d35.cz.


