Moderní technologie mění i způsob, jakým fungují nemocnice v Plzeňském kraji. Tamní zdravotnická zařízení začínají nabízet pacientům řadu služeb online, aby jim usnadnila každodenní komunikaci s lékaři. Objednání k vyšetření, předepisování léků na chronické potíže, vystavování neschopenek nebo potvrzení o zdravotní způsobilosti, to vše nově zvládnou lidé vyřídit i z pohodlí svého domova díky zavádění systému Medevio.
„Vedle toho sestry v řadě našich ambulancí vyřizují ve velké míře telefonáty nebo i osobní návštěvy, při kterých jde jen o administrativu. To je časově zatěžuje. Proto hledáme způsoby, aby se některé věci oboustranně zjednodušily,“ říká vedoucí IT projektů Skupiny Nemocnice Plzeňského kraje Tomáš Šenk.
Mohlo by vás zajímat
Systém Medevio funguje nejen přes počítač, ale i pomocí mobilní aplikace, která je pro uživatele intuitivní a snadno ovladatelná. Aktuálně je systém zkušebně zavedený v některých ambulancích, konkrétně v osteologické ambulanci Klatovské nemocnice a dvou ambulancích Stodské nemocnice – praktického lékaře a gynekologické.
„Nyní ale zkušebně zavádíme systém Medevio, který má řadu doplňkových funkcionalit. Věřím, že pacientům i personálu usnadní komunikaci a ušetří čas,“ dodává Šenk.
Online zdravotnické služby nejsou novinkou, některé ambulance už dříve používaly rezervační systémy. Medevio však nabízí širší možnosti, které usnadní práci lékařům i pacientům.
S rostoucí poptávkou po digitálním vyřizování záležitostí reaguje systém na současné potřeby a zlepšuje péči i administrativu. Postupně se rozšíří do dalších ambulancí v Plzeňském kraji, aby si lidé mohli vyřídit více služeb pohodlně z domova.

