V první fázi dělníci kompletně mění jízdní pás ve směru na D1 – včetně povrchu na dvou mimoúrovňových křižovatkách. Starý asfalt tu nahradí beton, který lépe snáší vysokou dopravní zátěž. „Jedeme podle plánu. Na části úseku už pokládáme novou betonovou vozovku a v červnu se chystáme na druhou polovinu křižovatky Slivenec,“ říká projektový manažer Skanska Jan Hoření.
Současně s tím vzniká u Slivence nový, téměř dvoukilometrový připojovací pruh, který nahradí původní dvousetmetrový. Právě ten má vyřešit časté komplikace při napojování aut z Barrandova směrem k letišti. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla zde řidiči uvidí nejvíce dění: „Zejména zde mohou projíždějící řidiči pozorovat intenzivní činnost v podobě nasazení těžké techniky i lidských zdrojů.“
Mohlo by vás zajímat
Okruh zůstává průjezdný ve dvou zúžených pruzích v každém směru, ale v dopravních špičkách se místy tvoří kolony. Situaci podle ŘSD zhoršují i řidiči, kteří se včas nezařazují do pruhů. „Mnohdy se nedokážou správně zazipovat do proudu aut před Lochkovským tunelem směr letiště,“ upozorňuje Rýdl. Ředitelství silnic a dálnic plánuje zprovoznit opravený úsek v červenci.

