Práce na 1057 metrů dlouhém úseku začaly 8. července. Konkrétně šlo o část Lidické ulice mezi světelnou křižovatkou s Humpoleckou, Masarykovou a Dolní ulicí, až po čerpací stanici Shell, vpravo, ve směru na Jihlavu.
„Diagnostickým průzkumem bylo zjištěno, že vozovka vykazuje nadstandardní množství poruch, zejména pak podélných deformací. Byly to například vyjeté koleje, které už přešly do stádia plošných deformací s konstrukčními poruchami,“ popsal mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Důvodem neutěšeného stavu bylo zejména extrémní dopravní zatížení, které v místě dosahuje více než 12,5 tisíce vozidel denně, z toho třicet procent tvoří nákladní a kamionová doprava.
Mohlo by vás zajímat
Během rekonstrukce došlo ke kompletnímu odstranění původních vrstev vozovky. „Provedena byla výměna zemin v aktivní zóně v tloušťce 500 mm a výměna kompletní netuhé vozovky s asfaltovým krytem, která byla navržena o celkové tloušťce 690 mm tak, aby reflektovala reálné dopravní zatížení,“ doplnil mluvčí.
Práce provedla společnost MI Roads za 68,5 milionů korun.


