Zástupci Pardubického kraje se minulý týden zúčastnili prezenční jízdy elektricko-bateriového vlaku. Hybridní železniční kolejové vozidlo je napájeno přímo z trakčního vedení, které dobíjí trakční baterie a systém pohání soupravu nejvyšší rychlostí sto dvacet kilometrů za hodinu. „Tyto moderní jednotky jsou nejen šetrnější vůči životnímu prostředí, ale i bezpečnější. V Pardubickém kraji zvažujeme jejich nasazení na tratích, kde dosud operují dieslové jednotky. Využít bychom chtěli i až dvanáct těchto souprav, sedm z nich na novém přímém spojení Litomyšl – Vysoké Mýto – Česká Třebová – Moravská Třebová. V úvaze je i trať Ústí nad Orlicí – Letohrad – Králíky,“ uvedl náměstek hejtmana Pardubického kraje Ladislav Valtr.
V nových klimatizovaných vlacích najdete více prostoru a místa pro přepravování kočárků, jízdních kol i osob na vozíku. „Jednoznačné zvýšení komfortu vidím také v možnosti spojů bez dosud nutných přestupů mezi elektrifikovanou a neelektrifikovanou tratí. Z našeho pohledu se navíc jedná o nástroj dlouhodobé kontroly nákladů za kilometr přepravy, protože případné pořízení těchto souprav spojujeme s využitím příležitostí zdrojů evropských fondů,“ dodal Valtr. Pokud kraj získá evropskou dotaci, mohly by se kombinované jednotky s bateriemi na tratích v rámci Pardubického kraje objevit do tří let.
Mohlo by vás zajímat



