V současnosti jsou na mostě vyměněny lana volného přepětí a stavební firma ve středu mostu odkryla ukotvení lan v bočních částech. „Ukázalo se, že lana v bočních částech mostu jsou v úplně jiné poloze, než projekt předpokládal. Je to komplikace, reálné ukotvení původních lan bohužel nebylo možné zjistit jinak než výkopem hlubokých sond za úplného zastavení provozu. Technické řešení, které bylo projektováno, je v této situaci nemožné realizovat. Všechna lana jsou navíc pro Wonkův most vyráběná na míru, takže i zde dochází ke změně oproti původnímu plánu. Stavbu průběžně dozorujeme, projekt jsme nechali bezodkladně přepracovat a situace se řeší dle aktuálních zjištění, práce na mostě pokračují,“ objasnil náměstek hejtmana Pardubického kraje Ladislav Valtr.
Během bourání chodníků stavební firma narazila na problémy, které souvisí s izolací mostu. ta vykazuje vysokou nesoudržnost s podkladem, trhliny, vzdutí a vlivem toho dochází k navlhnutí konstrukce. „Technologie takzvané stříkané izolace byla v roce 2006 poměrně nová a byla od ní velká očekávání. Bohužel se časem ukázalo, že pro stavby jako je Wonkův most, není vhodná a dnes se od ní ustupuje. Pro současnou rekonstrukci to znamená, že bude nutné udělat izolaci novou, a to minimálně v chodníkových částech. To bohužel přináší další zdržení oproti předpokladu. Most ale bude díky nové izolaci výrazně lépe chráněn a zvýší se jeho životnost,“ řekl stavbyvedoucí Petr Jelínek. Nejde o první komplikace mostu. Firma už řešila přeložku horkovodu, který byl oproti projektu uložen jinak.
Mohlo by vás zajímat
Termíny oprav se budou upřesňovat
Objednatel i zhotovitel dělají vše pro to, aby zdržení bylo co nejkratší. „I tak ale do rekonstrukce bohužel vstoupí zimní měsíce, kdy není možné realizovat některé práce, zejména pokládku asfaltových směsí. O vývoji prací na mostě budeme i nadále transparentně informovat, stejně jako budeme upřesňovat termíny. Všechny informace o rekonstrukci mostu pravidelně zveřejňujeme na našem webu, na internetových stránkách Pardubického kraje a na webu wonkac.cz, kde jsou také záběry z kamer umístěných na mostě a řidiči mají online informace o dopravní situaci,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Zdeněk Vašák. Rekonstrukce mostu přijde na 183 milionů korun včetně DPH, ale vzhledem k současnému stavu mimořádně vytíženého mostu může dojít i k navýšení ceny oprav.


