Jednosměrný most slouží motoristům pro překonání Labe už od roku 1948. Pro řidiče se stává zkratkou, když Pardubice míjejí ze severovýchodu. „Poslední mostní prohlídka v roce 2024 ukázala, že jeho stav je hodnocen stupněm pět ze sedmi možných. Zároveň provozem uvolněná prkna způsobují při průjezdu aut hluk, což působí rušivě na obyvatele v okolí mostu. Proto budou silničáři od 15. do 19. září, provádět výměnu těchto prken na nosnících, což povede ke snížení hlučnosti. Do budoucna je ale nutno počítat s výraznější opravou či řešením, které tento most vyžaduje,“ objasnil náměstek hejtmana Pardubického kraje Ladislav Valtr.
Při rekonstrukci mostu musí hledání vhodné opravy probíhat v součinnosti s Národním památkovým ústavem. Most stojí od roku 1948 a od roku 1958 je památkou. „Jeho stav, stejně jako stav dalších mostů, pravidelně sledujeme a vnímáme, že není optimální. Zadali jsme proto zpracování posudku, který má navrhnout různé možnosti opravy nebo rekonstrukce mostu včetně odhadů nákladů, a to v součinnosti s památkáři,“ sdělil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Dřívější oprava mostu, kdy dělníci vyměnili zkorodované mostní prvky konstrukce a dřevěné podlahy i s novými prkny na lávce, proběhla v roce 2018.
Mohlo by vás zajímat
Co znamená Baileyův most
Je to typ ocelové mostní konstrukce, který lze jednoduše namontovat bez použití těžké techniky. Původně měl sloužit pouze armádním účelům a byl vyvinut za druhé světové války ve Velké Británii inženýrem Donaldem Colemanem Baileym. Našel široké využití u spojeneckých jednotek, které ho díky rychlé a na techniku nenáročné instalaci používaly na mnoha místech v Evropě. Na některých slouží dodnes.


