Typické střídání teplot, kdy přes den se teplota udrží nad bodem mrazu a v noci klesá pod nulu, přináší řidičům řadu problémů. „Stav vozovky, byť jen v krátkém lokálním úseku, může být znenadání jiný než v celých předchozích kilometrech stejné silnice. Mezi taková místa patří lesní úseky a zejména mosty v extravilánu nad vodními toky, ale také ty vysoké nebo dlouhé (např. tzv. estakády), které se nacházejí ve volném terénu,“ říká mluvčí ŘSD ČR Martin Buček.
Vlivem vlhkosti, větru a nízkých teplot mohou například mosty promrzat mnohem snáze než zbytek komunikace, a tak dochází ke vzniku lokální ledovky, námrazy, ale i namrzlé mlhy. Tyto jevy pak mohou třeba jen na několika metrech dramaticky zhoršit stav vozovky a zvýšit rizika dopravních nehod. „Taková místa máme v rámci plánů zimní údržby vytipovaná a věnujeme jim odpovídající pozornost,“ dodává Martin Buček s tím, že klíčovou je v těchto rizikových místech i pozornost a předvídavost řidičů.
Mohlo by vás zajímat
Mapu rizikových míst České republiky najdete zde:



