„Díky nové komunikaci dojde k propojení silnice I/38 na severním okraji města se silnicí I/34 na východním okraji a veškerá tranzitní doprava tak bude odvedena mimo centrum Havlíčkova Brodu,“ vysvětlil mluvčí ŘSD ČR Martin Buček.
Největší dopravní stavba na Vysočině za posledních pět let byla zahájena v roce 2019. Nová čtyřkilometrová komunikace zahrnuje deset mostů, jeden podchod a dvě mimoúrovňové křižovatky. „Součástí je i jedna protihluková stěna o délce 62 metrů nebo stovky metrů dlouhé a přibližně půl metru vysoké hrazení z nerezu, které má zabránit průniku obojživelníků z přilehlých mokřadů na vozovku,“ doplnil mluvčí.
Mohlo by vás zajímat
V těchto dnech pokládají silničáři na obou koncích obchvatu asfaltový povrch a pracují i na výjezdových a nájezdových větvích mimoúrovňových křižovatek. Zároveň probíhá dokončování vrchní části dvou nejdelších mostů. „Uvedení celé dopravní stavby do úplného provozu předpokládáme v druhé polovině letošního prosince,“ dodal Martin Buček.







