Na stavbě každý den pracuje na 50 dělníků a těžká technika, zejména bagry a nákladní vozidla. „Aktuálně se nejintenzivnější činnost soustřeďuje na obou koncích přeložky. Na ulici Jihlavské, v místě budoucí okružní křižovatky, se pracuje na přeložkách inženýrských sítí, vodovodu a kabelů CETIN. Na protilehlém konci, v blízkosti ulice Brněnské, je zase od základů budován systém odvodnění,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Stavba přeložky silnice I/37 o délce téměř 700 metrů je navržena jako dvoupruhová směrově nerozdělená komunikace. Začíná ve středu nové okružní křižovatky na Jihlavské ulici, konec je uprostřed druhé okružní křižovatky na ulici Brněnská.
Mohlo by vás zajímat
Hlavním smyslem výstavby přeložky je zklidnění dopravy ve městě. „Jde především o odvedení tranzitu z míst, kde se kumuluje doprava a zejména mezi směry Jihlava a Nové Město na Moravě umožnit plynulejší průjezd vozidel,“ doplnil mluvčí. Místy každý den projede přes 7 tisíc vozidel, z toho jednu čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony.
Práce ovlivňují provoz ve městě jen částečně. Ten je v ulici Jihlavské veden kyvadlově a řízen semafory.









