Hodnocení probíhalo od 1. října do 31. prosince 2024 ve třiadvaceti ambulancích. V dotaznících, které pacienti anonymně vyplňovali, dosáhla nemocnice průměrné známky 1,37 (90,79 procent), což je oproti předchozímu hodnocení zlepšení o 2,12 procent.
„Druhé místo v celorepublikovém srovnání je pro nás velkým úspěchem a potvrzením poskytované bezpečné a kvalitní péče a dalších služeb. I přes pozitivní zpětnou vazbu vnímáme i podněty pacientů k dalšímu zlepšení a stále na nich pracujeme,“ zdůraznila manažerka kvality pelhřimovské nemocnice Pavlína Fridrichovská.
Mohlo by vás zajímat
Pacienti nejlépe hodnotili komunikaci a přístup zdravotníků, zároveň oceňovali orientaci v areálu a podávání srozumitelných informací zaměstnanci. Výsledky ukázaly, že nejspokojenější jsou pacienti ortopedické a chirurgické ambulance. „Potěšilo nás, že pacienti vnímají naši snahu o vstřícnost a srozumitelnou komunikaci, protože dobrá komunikace je zásadní pro pozitivní zkušenost s návštěvou zdravotnického zařízení a následnou léčbou,“ doplnila Pavlína Fridrichovská.
Celkem bylo vyplněno 185 dotazníků, součástí byla i zpětná vazba od pacientů. Ti v 64 případech vyjádřili spokojenost a poděkování za poskytnutou péči.

Hodnocení probíhá i nadále. Svůj názor mohou pacienti anonymně sdělit prostřednictvím QR kódů, které jsou umístěny přímo v ambulancích a také na vydaných lékařských zprávách. Stačí kód naskenovat chytrým telefonem a vyplnit krátký dotazník. „Čím více zpětné vazby od pacientů získáme, tím lépe můžeme přizpůsobit naše služby jejich potřebám. Děkujeme všem, kteří si najdou chvíli na vyplnění dotazníku,“ dodala tisková mluvčí nemocnice Alexandra Knapová.


