Původní most z roku z roku 1982 byl již zcela odstraněn. Práce nyní pokračují vrtáním otvorů hlubokých až 13 metrů, do kterých budou vsazeny železobetonové piloty. Těch bude celkem 30 – devět na každém opěrném bodě a dvanáct ve středové části. Současně s tím svářeči kompletují armatury z betonářské oceli, které budou tvořit základ nové konstrukce. „Předpokládáme, že v druhé polovině prázdnin už bychom mohli provést i betonáž mostovky,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Most nové generace
Nový most přinese výrazné zvýšení nosnosti – z původních 34 (výjimečně až 240) tun na úctyhodných 900 tun. To je klíčové zejména pro přepravu těžkých komponent určených pro dostavbu Jaderné elektrárny Dukovany, které stávající konstrukce nebyla schopna bezpečně unést. Denně mostem projíždí v průměru devět tisíc vozidel, přičemž třetinu tvoří nákladní doprava.
Mohlo by vás zajímat
Objížďky a uzavírka
Kvůli stavebním pracím zůstává lokalita pro dopravu zcela uzavřena. Řidiči musejí využívat objízdné trasy a sledovat přechodná dopravní značení.
Nový most by měl být dokončen a zprovozněn letos v říjnu. Počítá se s životností až 100 let.







