Dnešní test probíhá po polovinách konstrukce. Na každé části stojí devět vozidel, která simulují maximální možné zatížení v reálném provozu. ŘSD sleduje chování mostu v úsecích vybraných pro měření.
ŘSD prověřuje chování konstrukce
Správce stavby Pavel Dvořák vysvětlil, že zkouška je nutná před spuštěním mostu do provozu. „Most může být sice teoreticky navržen podle výpočtů, ale praktická zkouška ukáže, zda konstrukce skutečně unese očekávané zatížení,“ řekl. Dodal, že měření sleduje prohnutí, posuny a napětí v konstrukci a ověřuje, zda deformace odpovídají bezpečným mezím.
Mohlo by vás zajímat
Most přináší technické unikáty
Most u Napajedel zaujme netradičním ocelovým řešením, výrazným barevným odstínem podle amerického Golden Gate Bridge i obloukem vysokým až 20 metrů. S rozpětím 115 metrů jde o druhý největší dálniční most na Moravě.
Ředitel Správy Zlín ŘSD Karel Chudárek doplnil, že nový most na D55 výrazně zlepší dopravu v regionu. „Umožní kapacitní překonání řeky Moravy a výrazně zvýší plynulost a bezpečnost silničního provozu,“ uvedl. Součástí projektu je také protihluková stěna, která ochrání obyvatele Napajedel.
Stavba patří k největším v regionu
Trasa měří půl kilometru a zahrnuje celkem 38 stavebních objektů. Most vzniká v rámci stavby, kterou realizují společnosti FIRESTA-Fišer a MI Roads.
Cena projektu podle smlouvy činí 674 milionů korun bez DPH. Stavba probíhá v letech 2023 až 2025.




